Παρασκευή 27 Απριλίου 2018

15 Μαρτίου 2007,Υπογραφή της διακρατικής συμφωνίας Μπουργκάς - Αλεξανδρούπολη

15 Μαρ 2007
Πραγματικότητα αποτελεί από σήμερα η συμφωνία για την κατασκευή του πετρελαιαγωγού Μπουργκάς - Αλεξανδρούπολη. Η διακρατική συμφωνία, η οποία καθυστερούσε για 14 χρόνια, υπογράφηκε σήμερα το πρωί, από τον υπουργό Ανάπτυξης κ. Δ. Σιούφα, τον υπουργό Ενέργειας της Ρωσίας κ. Β. Κριστένκο και τον υπουργό Περιφερειακής Ανάπτυξης και Δημοσίων Εργων της Βουλγαρίας Ασεν Γκαγκαούζοφ.
Η συμφωνία που δίνει το «πράσινο φως» στις εταιρίες που θα συμμετάσχουν στο έργο, υπεγράφη παρουσία του Προέδρου της Δημοκρατίας Κ. Παπούλια, του Ρώσου Προέδρου Βλαντιμίρ Πούτιν, του πρωθυπουργού Κ. Καραμανλή και του Βούλγαρου ομολόγου του, Σεργκέι Στάνισεφ. Νωρίτερα, ο Ρώσος Πρόεδρος είχε συνάντηση με τον κ. Καραμανλή στο Μέγαρο Μαξίμου.
Πρόκειται στην ουσία για την υλοποίηση ενός έργου που αναμένεται να αλλάξει ριζικά τον ενεργειακό χάρτη στη ΝΑ Ευρώπη και να καταστήσει παράλληλα την Ελλάδα ενεργειακό σταυροδρόμι με πρωταγωνιστικό ρόλο στη Μεσόγειο.

Ο  Πρωθυπουργός Κ. Καραμανλής δέχθηκε με μεγάλη χαρά και τιμή τον Ρώσο Πρόεδρο Βλαντιμίρ Πούτιν και τον Βούλγαρο Πρωθυπουργό Σεργκέι Στάνισεφ, όπως ο ίδιος τόνισε.
Όπως δήλωσε ο κ. Καραμανλής, «η υπογραφή του Αγωγού Μπουργκάς - Αλεξανδρούπολη αποτελεί το επιστέγασμα μιας στενής και καρποφόρας συνεργασίας των τελευταίων χρόνων» και πρόσθεσε ότι «η υπογραφή αυτή μετά από συστηματική εργασία, δρομολόγησε την υλοποίηση ενός έργου στρατηγικής σημασίας. Πρόκειται για μια εκκρεμότητα 14 ετών που διευθετήθηκε με τον καλύτερο τρόπο».
Στο επόμενο διάστημα οι κυβερνήσεις των τριών χωρών και οι εμπλεκόμενες εταιρείες θα συνεχίσουν να εργάζονται με τους ίδιους ρυθμούς για να καλυφθεί ο χαμένος χρόνος και να τεθεί το γρηγορότερο δυνατόν σε λειτουργία ο αγωγός, σύμφωνα με τον Έλληνα Πρωθυπουργό
Από την πλευρά του ο Ρώσος Πρόεδρος σημείωσε ότι «βρήκαμε τη λύση στα πιο δύσκολα προβλήματα διασφαλίζοντας παράλληλα τα συμφέροντα όλων των πλευρών» και επισήμανε ότι ο αγωγός στην πραγματικότητα δείχνει το δρόμο της ανάπτυξης.
Σύμφωνα με τον κ. Πούτιν, «ιδιοκτήτης του ελληνοβουλγαρικού αγωγού θα είναι το κονσόρτιουμ, όμως ο έλεγχος θα ασκείται επί βουλγαρικού εδάφους από το βουλγαρικό νόμο και αντίστοιχα επί ελληνικού εδάφους από τους αντίστοιχους οργανισμούς».
Ο Βούλγαρος Πρωθυπουργός κ. Σεργκέι Στάνισεφ επισήμανε ότι «η σημερινή υπογραφή δεν είναι το τέλος, αλλά η αρχή της επόμενης περιόδου. Ο ενεργειακός τομέας είναι ένας τομέας κλειδί για την παγκόσμια ανάπτυξη ενώ η υλοποίηση αυτού του έργου είναι σημαντική τόσο για την ενεργειακή κάλυψη όσο και για την ενεργειακή ασφάλεια».
Στην ερώτηση για το πώς θα εξασφαλισθούν ισόρροπα οφέλη και για τις τρεις χώρες, ο κ. Καραμανλής τόνισε ότι «δεν τίθεται ζήτημα επιμερισμού», ενώ ο κ .Πούτιν υπογράμμισε ότι «το ενδιαφέρον και των τριών χωρών είναι ισομερές, όμως δεν περιορίζεται μόνο σε εμάς, αλλά αφορά την παγκόσμια ενεργειακή αγορά». 
Ωστόσο, ο Ρώσος Πρόεδρος δεν παρέλειψε να σχολιάσει την μεγάλη καθυστέρηση για την κατασκευή του πετρελαιαγωγού Μπουργκάς - Αλεξανδρούπολης, αναφέροντας ως παράδειγμα την κατασκευή αγωγού πετρελαίου μήκους περίπου 600 χλμ στη Σιβηρία, μέσα σε έξι μήνες.

Υπενθυμίζεται ότι ο αγωγός μήκους 288 χλμ, θα έχει δυναμικότητα 35 εκατ. τόνων ετησίως πετρελαίου (από τη Ρωσία αλλά και το Αζερμπαϊτζαν και το Καζακστάν) που θα μεταφέρεται από το ρωσικό λιμάνι του Νοβοροσίσκ στη Μαύρη Θάλασσα με πλοία στο βουλγαρικό λιμάνι του Μπουργκάς και από εκεί μέσω του αγωγού στο λιμάνι της Αλεξανδρούπολης.

Στην Αλεξανδρούπολη αναμένεται να κατασκευαστεί δεξαμενή 600.000 τόνων αποθήκευσης, που θα είναι και η μεγαλύτερη μετά τις αποθήκες της Ρωσία στη Βόρεια Θάλασσα. Τα τάνκερ που θα φορτώνονται με πετρέλαιο στην Αλεξανδρούπολη θα έχουν τη δυνατότητα χωρητικότητας 300.000 τόνων.

Στόχος είναι η έναρξη κατασκευής του έργου εντός του 2008 και η ολοκλήρωσή του στις αρχές του 2011.

Ο αγωγός σε αριθμούς
Ο προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 1 δις ευρώ,
- 288 χλμ είναι το μήκος του αγωγού, τα 130 επί ελληνικού εδάφους και τα 160 επί βουλγαρικού,
- 35 εκατ. τόνοι πετρελαίου θα μεταφέρονται ετησίως,
- Μέχρι το 2014 θα μεταφέρονται 50 εκατ. τόνοι πετρελαίου


Πηγή: reporter.gr
Τι προέβλεπε η Διακρατική Συμφωνία
Πρώτον, προσδιορίζεται η αρχική μεταφορική ικανότητα του αγωγού σε 35.000.000 τόνους ετησίως με πρόβλεψη για την επέκτασή της σε δεύτερο στάδιο στα 50.000.000 τόνους ετησίως.
Δεύτερον, προβλέπεται η ίδρυση διεθνούς εταιρείας του έργου αμέσως μετά τη υπογραφή της διακρατικής συμφωνίας που έγινε σήμερα. Στη διεθνή εταιρεία του έργου συμμετέχουν με 51% κοινοπραξία ρωσικών εταιρειών, με 24,5% βουλγαρικές εταιρείες, η ελληνική συμμετοχή ανέρχεται σε 24,5%. Ποσοστό 23,5% θα διαθέτει η κοινοπραξία ΕΛΠΕ Α.Ε. – ΘΡΑΚΗ Α.Ε. και 1% το ελληνικό Δημόσιο. Η παρουσία του ελληνικού Δημοσίου στο μετοχικό κεφάλαιο της διεθνούς εταιρείας του έργου είναι και συμβολική αλλά και ουσιαστική.
Τρίτον, η διεθνής εταιρεία του έργου ανέλαβε την υποχρέωση να δημιουργήσει υποκαταστήματα στην Ελλάδα και τη Βουλγαρία για την εξασφάλιση της τεχνικής λειτουργίας του αγωγού πετρελαίου χρησιμοποιώντας υπεργολαβικά ελληνικές και βουλγαρικές εταιρείες.
Τέταρτον, η έδρα της διεθνούς εταιρείας του έργου θα είναι σε χώρα της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Πέμπτον, μετά τη σύσταση της διεθνούς εταιρείας του έργου οι εμπλεκόμενες χώρες θα συνάψουν με τη διεθνή εταιρεία του έργου συμφωνία διέλευσης στην οποία θα προσδιορίζονται οι όροι συνεργασίας μεταξύ της διεθνούς εταιρείας και των κρατών-μερών συμπεριλαμβανομένων των φορολογικών καταβολών, των τελών και των αποζημιώσεων που θα καταβάλλονται στην Ελλάδα και τη Βουλγαρία.
Έκτον, το έργο θα πραγματοποιηθεί με τη χρηματοδοτική μορφή του project finance. Ενώ προβλέπεται η διασφάλιση των δικαιωμάτων των μετόχων της μειοψηφίας.
Έβδομον, η επιλογή εργολάβων για την κατασκευή καθώς και προμηθευτών των υλικών και τεχνολογιών, αλλά και των θαλάσσιων μεταφορών που θα πραγματοποιούνται από τη διεθνή εταιρεία του έργου με τη διαδικασία διαγωνισμού θα υπάρχει προτίμηση από εταιρείες των τριών χωρών σε ανταγωνιστική βάση.

Ο πετρελαιαγωγός Μπουργκάς-Αλεξανδρούπολη, ο ελληνοτουρκικός αγωγός φυσικού αερίου, η κατασκευή του οποίου ξεκίνησε τον Ιούλιο του 2005 και ολοκληρώνεται σε τρεις μήνες, και ο ελληνοϊταλικός αγωγός φυσικού αερίου, η κατασκευή του οποίου με βάση τη διακρατική συμφωνία Ελλάδας-Ιταλίας του 2005, αλλά και το πρωτόκολλο του Ιανουαρίου 2007, θα ξεκινήσει εντός του 2008, αποτελούν μεγάλης σημασία διεθνή ενεργειακά έργα με τα οποία αναβαθμίζεται η θέση της χώρας μας στον παγκόσμιο ενεργειακό χάρτη, δήλωσε ο κ. Σιούφας επισημαίνοντας ακόμη τα εξής:
Η Ελλάδα προχωρά με στρατηγική και σχεδιασμό και εντάσσεται στα μεγάλα ενεργειακά δίκτυα του πετρελαίου, του φυσικού αερίου αλλά και του ηλεκτρισμού. Με σταθερά βήματα μετατρέπεται σε διεθνή διάδρομο μεταφοράς ενεργειακών προϊόντων συνδέοντας τα μεγάλα κέντρα παραγωγής με τα σημεία κατανάλωσης. Συνδέοντας την Ανατολή με τη Δύση.

Ακολουθεί ολόκληρο το κείμενο της συμφωνίας:
Ά
ρθρο 1
Σκοπός της παρούσας Συμφωνίας είναι ο ορισμός των μορφών συνεργασίας των Μερών στην κατασκευή και την εκμετάλλευση του Αγωγού Πετρελαίου «Μπουργκάς-Αλεξανδρούπολης», με αρχική ικανότητα μεταφοράς 35 εκατομμύρια τόνους πετρελαίου ετησίως και τη δυνατότητα επέκτασης έως 50 εκατομμύρια τόνους πετρελαίου ετησίως (στο εξής ‘Αγωγός Πετρελαίου’), που αποτελείται από: σταθμό μεταφορτώσεως πετρελαίου στην πόλη Μπουργκάς (Δημοκρατία της Βουλγαρίας),
σταθμό μεταφορτώσεως πετρελαίου στην πόλη Αλεξανδρούπολη (Ελληνική Δημοκρατία),
αγωγό μεταφοράς πετρελαίου που ενώνει τους δύο προαναφερθέντες σταθμούς μεταφορτώσεως με σταθμούς αντλήσεως, συγκροτήματα δεξαμενών πετρελαίου και λοιπή απαραίτητη υποδομή.
Όλα τα προαναφερθέντα αντικείμενα και εκτάσεις γης, στις οποίες αυτά ευρίσκονται αποτελούν αναπόσπαστα μέρη ενός ενιαίου και μη διαχωρίσιμου συστήματος μεταφοράς.
Τα Μέρη θα καταβάλουν κάθε δυνατή προσπάθεια για την εξασφάλιση της αδιάλειπτης μεταφοράς πετρελαίου μέσω του Αγωγού Πετρελαίου, αξιοποιώντας στο μέγιστο βαθμό τις τεχνικές δυνατότητες του.
Ά
ρθρο 2
Τα Μέρη θα παράσχουν βοήθεια στην ίδρυση της Διεθνούς Εταιρείας του Έργου που είναι ο ιδιοκτήτης του Αγωγού Πετρελαίου.
Η Διεθνής Εταιρεία του Έργου ιδρύεται από οικονομικά υποκείμενα (στο εξής αναφερόμενοι ως οι ‘Συμμέτοχοι του Έργου’) οι οποίοι θα έχουν τα εξής μερίδια στο αρχικό (μετοχικό) κεφάλαιο της Διεθνούς Εταιρείας του Έργου:
51% - Ο Ρωσικός Συμμέτοχος: Η Κοινοπραξία Αγωγού
Πετρελαίου «Μπουργκάς - Αλεξανδρούπολη» Εταιρία Περιορισμένης Ευθύνης,
24,5% - Ο Βουλγαρικός Συμμέτοχος: Η μετοχική εταιρεία «Αγωγός Πετρελαίου Μπουργκάς - Αλεξανδρούπολη – BG Εταιρεία του Έργου»
24,5% - Οι Ελληνικοί Συμμέτοχοι: Η Κοινοπραξία «ΕΛΠΕ Α.Ε. - ΘΡΑΚΗ Α.Ε.» (23,5%), και το Ελληνικό Δημόσιο (1%).
Μετά τη σύσταση της Διεθνούς Εταιρείας του Έργου, το μερίδιο των Συμμετόχων του Έργου μπορεί να εκχωρηθεί πλήρως ή εν μέρει σε εταιρείες παραγωγής πετρελαίου που ενδιαφέρονται για τη συμμετοχή τους στη Διεθνή Εταιρεία του Έργου. Το προαναφερθέν δικαίωμα των Συμμετόχων του Έργου δεν μπορεί να καταργηθεί από τα καταστατικά έγγραφα της Διεθνούς Εταιρείας του Έργου.
Τα Μέρη λαμβάνουν υπόψη ότι τέτοια εκχώρηση από Ρώσο, Έλληνα ή Βούλγαρο Συμμέτοχο του Έργου θα πραγματοποιείται κατόπιν έγγραφης συμφωνίας της Ρωσικής, της Ελληνικής ή της Βουλγαρικής πλευράς, αντίστοιχα.
Η Διεθνής Εταιρεία του Έργου θα ιδρύσει σχετικά υποκαταστήματα στην επικράτεια της Δημοκρατίας της Βουλγαρίας και της Ελληνικής Δημοκρατίας, καθώς και θα αναθέσουν υπεργολαβία σε βουλγαρικές και ελληνικές εταιρίες, μη εξαιρουμένων εκείνων που είναι μέτοχοι στη Διεθνή Εταιρεία του Έργου, λαμβάνοντας υπόψη την οικονομική αποτελεσματικότητα, με στόχο την εξασφάλιση της τεχνικής λειτουργίας του Αγωγού Πετρελαίου.
Ά
ρθρο 3
Κατά την υλοποίηση της παρούσας Συμφωνίας τα Μέρη καθοδηγούνται από τα εξής:
η έδρα της Διεθνούς Εταιρείας του Έργου θα προσδιοριστεί από τους Συμμέτοχους του Έργου. Η έδρα της Διεθνούς Εταιρείας του Έργου θα βρίσκεται σε ένα από τα Κράτη-Μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης,
στα συστατικά έγγραφα της θα προβλέπονται τα σχετικά δικαιώματα των μετόχων της μειοψηφίας, συμπεριλαμβανομένων εκείνων που αφορούν μεταβολές στο μετοχικό κεφάλαιο της Διεθνούς Εταιρείας του Έργου, σύμφωνα με το εθνικό δίκαιο της
χώρας όπου εδρεύει η Διεθνής Εταιρεία του Έργου,
πλέον αποτελεσματική μορφή χρηματοδότησης της κατασκευής του Αγωγού Πετρελαίου αποτελεί η αρχή του “project financing”, η οποία συνιστάται από τα Μέρη να χρησιμοποιηθεί από τη Διεθνή Εταιρεία του Έργου, σύμφωνα με τη διεθνή πρακτική.
Ά
ρθρο 4
Κατά την περίοδο σχεδιασμού, κατασκευής και εκμετάλλευσης του Αγωγού Πετρελαίου τα Μέρη συνάπτουν με τη Διεθνή Εταιρεία του Έργου Συμφωνία Διέλευσης, στην οποία προσδιορίζονται οι όροι συνεργασίας μεταξύ της Διεθνούς Εταιρείας του Έργου και των Κρατών-Μερών, συμπεριλαμβανομένων (όχι περιοριστικά), των εξής:
διάθεση στη Διεθνή Εταιρεία του Έργου από τη Δημοκρατία της Βουλγαρίας και την Ελληνική Δημοκρατία εκτάσεων γης, που ανταποκρίνονται στους σκοπούς και τους όρους της κατασκευής του Αγωγού Πετρελαίου και αναφαίρετη εκχώρηση στη Διεθνή Εταιρεία του Έργου δικαιωμάτων χρήσης γης αναφορικά με τις ως άνω εκτάσεις γης, τα οποία εξασφαλίζουν την απρόσκοπτη κατασκευή και εκμετάλλευση του Αγωγού Πετρελαίου, συμπεριλαμβανομένων όλων των εγκαταστάσεών του όπως αναφέρονται στο 
Άρθρο 1 της παρούσας Συμφωνίας,
προσδιορισμός όλων των ειδών φορολογικών και μη φορολογικών καταβολών, τελών και αποζημιώσεων υπέρ της Δημοκρατίας της Βουλγαρίας και της Ελληνικής Δημοκρατίας, που συνδέονται με την αναγκαία ποσότητα μεταφερόμενου μέσω του εδάφους τους πετρελαίου για την επίτευξη της οικονομικής αποτελεσματικότητας του έργου.
σύνδεση με τα συστήματα παραγωγής ενέργειας, όπως επίσης και σταθερή τροφοδοσία ενέργειας στον Αγωγό Πετρελαίου,
εξασφάλιση ελεύθερης διέλευσης του πετρελαίου, χωρίς οποιεσδήποτε καθυστερήσεις και κωλύματα μετά τη θέση του Αγωγού σε λειτουργία.
παροχή ευνοϊκού τελωνειακού καθεστώτος,
επίλυση θεμάτων προστασίας του περιβάλλοντος, καθώς και λοιπά θέματα.
Κατά τον προσδιορισμό του ύψους των φορολογικών και μη φορολογικών καταβολών, τελών και αποζημιώσεων η Βουλγαρική και η Ελληνική πλευρά στη Συμφωνίας Διέλευσης θα λάβουν υπόψη τα αποτελέσματα της τεχνικο-οικονομικής μελέτης καθώς και το ότι οι όροι της μεταφοράς του πετρελαίου μέσω του Αγωγού Πετρελαίου πρέπει να είναι ανταγωνιστικοί σε σχέση με τις άλλες διόδους μεταφοράς πετρελαίου στην περιοχή.
Ά
ρθρο 5
Τα Μέρη συμφώνησαν ότι η Διεθνής Εταιρεία του Έργου, έχοντας ως στόχο την εξασφάλιση της μεταφοράς πετρελαίου μέσω του Αγωγού Πετρελαίου, θα συνάψει σχετική (-ες) συμφωνία (-ες) (συμβάσεις) με τη μετοχική εταιρεία «Transneft», η οποία θα εκτελεί, μεταξύ άλλων, τις εξής λειτουργίες:
θα συνάπτει συμφωνίες (συμβάσεις) παροχής υπηρεσιών μεταφοράς πετρελαίου με τους αποστολείς φορτίου (ιδιοκτήτες του πετρελαίου) για τη μεταφορά πετρελαίου από τις περιοχές παραγωγής του πετρελαίου μέχρι το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης,
θα διαμορφώνει τις ροές πετρελαίου σε όλη τη διαδρομή διέλευσης,
θα ασκεί την διοίκηση των υπηρεσιών διεκπεραίωσης,
θα επεξεργάζεται και υλοποιεί την εκτέλεση του προγραμματισμού εφοδιασμού και φόρτωσης (εκφόρτωσης) πετρελαιοφόρων σε σταθμούς μεταφορτώσεως πετρελαίου, καθώς και του προγραμματισμού διέλευσης του πετρελαίου μέσω του συστήματος κεντρικής τροφοδοσίας του Αγωγού Πετρελαίου.
Η Ρωσική Πλευρά, σύμφωνα με τις αιτήσεις των αποστολέων φορτίων - εταιρειών παραγωγής πετρελαίου, θα εξασφαλίζει την ένταξη των προς μεταφορά ποσοτήτων πετρελαίου μέσω του Αγωγού στον προγραμματισμό διέλευσης πετρελαίου μέσω του συστήματος κεντρικής τροφοδοσίας του Αγωγού Πετρελαίου ο οποίος καθορίζεται βάσει όρων που ορίζονται από τη Ρωσική Πλευρά.
Το δικαίωμα ιδιοκτησίας επί του πετρελαίου που μεταφέρεται μέσω του Αγωγού Πετρελαίου, θα διατηρείται από τους αποστολείς φορτίων, σύμφωνα με τις διατάξεις των σχετικών εμπορικών συμφωνιών (συμβάσεων).
Ά
ρθρο 6
Οι τιμές υπηρεσιών μεταφοράς πετρελαίου από τον Αγωγό Πετρελαίου, συμπεριλαμβανομένων και των υπηρεσιών φόρτωσης και εκφόρτωσης του πετρελαίου, ορίζονται από την Διεθνή Εταιρεία του Έργου και αποτελούν αποκλειστική της αρμοδιότητα.
Ά
ρθρο 7
Η επιλογή εργολάβου (εργολάβων) για την κατασκευή, καθώς και προμηθευτών των υλικών και τεχνολογιών, και οργανισμών που παρέχουν υπηρεσίες απαραίτητες για την κατασκευή και εκμετάλλευση του Αγωγού Πετρελαίου, πραγματοποιείται από τη Διεθνή Εταιρεία του Έργου με βάση διαδικασία διαγωνισμού, κατά προτίμηση από τα οικονομικά υποκείμενα των Μερών, υπό την προϋπόθεση της ανταγωνιστικότητας των εμπορευμάτων, εργασιών και υπηρεσιών, συμπεριλαμβανομένων και θαλασσίων μεταφορών.
Τα Μέρη αναθέτουν στις αρμόδιες κρατικές αρχές να εξασφαλίσουν ένα απλοποιημένο καθεστώς διέλευσης των συνόρων των Κρατών-Μερών σε ειδικούς, υλικά, κατασκευαστικά και τεχνολογικά μηχανήματα και εξοπλισμό, απαραίτητα για τις εργασίες κατασκευής και εκμετάλλευσης του Αγωγού Πετρελαίου, συμπεριλαμβανομένων των εγκαταστάσεών του, όπως αναφέρονται στο Άρθρο 1 της παρούσας Συμφωνίας.
Ά
ρθρο 8
Τα Μέρη θα εξασφαλίσουν τις απαραίτητες συνθήκες για την απρόσκοπτη κατασκευή και εκμετάλλευση του Αγωγού Πετρελαίου, για την χορήγηση όλων των απαραίτητων αδειών στη Διεθνή Εταιρεία του Έργου, συμπεριλαμβανομένης και της εξασφάλισης δικαιωμάτων χρήσης γης (εκχώρηση εκτάσεων γης), καθώς και για την προσέλκυση χρηματοδότησης και πιστώσεων, και την εξασφάλιση εγγυήσεων στους πιστωτές.
Ά
ρθρο 9
Με σκοπό την καλύτερη οικονομική αποτελεσματικότητα του έργου κατά την κατασκευή και την εκμετάλλευση του Αγωγού Πετρελαίου, η Δημοκρατία της Βουλγαρίας και η Ελληνική Δημοκρατία δεσμεύονται να παράσχουν στη Διεθνή Εταιρεία του Έργου το πλέον ευνοϊκό φορολογικό καθεστώς, σύμφωνα με την νομοθεσία αυτών των Κρατών, παρέχοντας, μεταξύ άλλων:
απαλλαγή από την καταβολή του ΦΠΑ (Φόρου Προστιθέμενης Αξίας) κατά την εισαγωγή εξοπλισμού και εξαρτημάτων απαραίτητων για την εκτέλεση των εργασιών που συνδέονται με την κατασκευή και εκμετάλλευση του Αγωγού Πετρελαίου, υπό τον όρο της μετέπειτα εξαγωγής τους στο μέλλον,
επιτάχυνση των διαδικασιών επιστροφής του καταβαλλόμενου ΦΠΑ για τα υλικά, τις υπηρεσίες και τις εργασίες που είναι απαραίτητες για την κατασκευή και εκμετάλλευση του Αγωγού Πετρελαίου.
Ά
ρθρο 10
Οι νέες νομοθετικές και άλλες κανονιστικές πράξεις που υιοθετούνται από τα Κράτη-Μέρη μετά τη θέση σε ισχύ της παρούσας Συμφωνίας, από τις οποίες συνεπάγεται αύξηση του ύψους οποιουδήποτε φόρου, τέλους, δασμού ή άλλης παρόμοιας καταβολής εκ μέρους της Διεθνούς Εταιρείας του Έργου, όπως επίσης εκ μέρους των εργολάβων που αναλαμβάνουν την κατασκευή και την εκμετάλλευση του Αγωγού Πετρελαίου, σε σύγκριση με το ύψος οποιουδήποτε φόρου, τέλους, δασμού ή άλλης παρόμοιας καταβολής, που θα υπολογισθεί την ημερομηνία της θέσης σε ισχύ της παρούσας Συμφωνίας, δεν θα ισχύουν για τη Διεθνή Εταιρεία του Έργου και τους προαναφερθέντες εργολάβους στην περίοδο της κατασκευής και της θέσης σε λειτουργία του Αγωγού Πετρελαίου και καθ’ όλη την περίοδο ανάκτησης του κόστους όπως ορίζεται από το σχέδιο της κατασκευής του Αγωγού Πετρελαίου.
Οι διάταξεις του παρόντος ¶ρθρου θα εφαρμόζονται και για τα εισοδήματα και τις συναλλαγές που σχετίζονται με την εκτέλεση των εργασιών (υπηρεσιών) κατά την κατασκευή και την εκμετάλλευση του Αγωγού Πετρελαίου που διεξάγονται από την Διεθνή Εταιρεία του Έργου και τους προαναφερθέντες εργολάβους.
Ά
ρθρο 11
Οι διατάξεις της παρούσας Συμφωνίας δεν θίγουν τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις των Μερών που απορρέουν από άλλες διεθνείς συμφωνίες, στις οποίες συμμετέχουν τα Μέρη.
Τα Μέρη δεν ευθύνονται για τις υποχρεώσεις των Συμμετόχων του Έργου, που απορρέουν από τη συμμετοχή στην κατασκευή και την εκμετάλλευση του Αγωγού Πετρελαίου. Παράλληλα, τα Μέρη θα λαμβάνουν όλα τα λογικά και επιτρεπόμενα μέτρα για την εξασφάλιση της προσήκουσας εκπλήρωσης από τους Συμμέτοχους των υποχρεώσεων τους στο πλαίσιο της κατασκευής και εκμετάλλευσης του Αγωγού Πετρελαίου.
Ά
ρθρο 12
Τα Μέρη ορίζουν ως υπεύθυνα όργανα για τον συντονισμό και την παρακολούθηση της εφαρμογής της παρούσας Συμφωνίας και της Συμφωνίας Διέλευσης όπως αναφέρεται στο ¶ρθρο 4 της παρούσας Συμφωνίας:
από τη Ρωσική Πλευρά - το Υπουργείο Βιομηχανίας και Ενέργειας της Ρωσικής Ομοσπονδίας.
από τη Βουλγαρική Πλευρά - το Υπουργείο Περιφερειακής Ανάπτυξης και Δημοσίων Έργων της Δημοκρατίας της Βουλγαρίας.
από την Ελληνική Πλευρά - το Υπουργείο Ανάπτυξης της Ελληνικής Δημοκρατίας.
Σε περίπτωση τροποποίησης των εξουσιοδοτημένων αρχών, τα Μέρη αλληλοενημερώνονται σχετικά μέσω της διπλωματικής οδού.
Άρθρο 13
Διαφωνίες σχετικά με την ερμηνεία και την εφαρμογή των διατάξεων της παρούσας Συμφωνίας, οι οποίες δεν μπορούν να διευθετηθούν μέσω διαβουλεύσεων μεταξύ των αρμοδίων οργάνων, θα επιλύονται μέσω διαπραγματεύσεων μεταξύ των Μερών, με διατύπωση αντιστοίχων πρωτοκόλλων.
Ά
ρθρο 14
Η παρούσα Συμφωνία συνάπτεται για αόριστο χρονικό διάστημα. Κάθε Μέρος δύναται να αποχωρήσει από την παρούσα Συμφωνία μετά τη λήξη της περιόδου ανάκτησης του κόστους του Αγωγού Πετρελαίου.
Η παρούσα Συμφωνία υπόκειται σε κύρωση και τίθεται σε ισχύ από την ημερομηνία που θα λάβει ο Θεματοφύλακας για φύλαξη το τελευταίο κυρωμένο έγγραφο.
Οι θέσεις των Άρθρων 1-5, 12, 13 της Συμφωνίας εφαρμόζονται προσωρινά από την ημερομηνία της υπογραφής της.
Θεματοφύλακας της παρούσας Συμφωνίας είναι η Κυβέρνηση της Ρωσικής Ομοσπονδίας.
Πραγματοποιήθηκε στην Αθήνα, στις 15 Μαρτίου 2007 σε τρία πρωτότυπα στη ρωσική, τη βουλγαρική, την ελληνική και την αγγλική γλώσσα, τα κείμενα των οποίων έχουν την ίδια ισχύ.
Σε περίπτωση διαφωνιών ερμηνείας των θέσεων της παρούσας Συμφωνίας, το αγγλικό κείμενο θα υπερισχύσει.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Εθνικό συναγερμό σήμανε ο τελευταίος πατριώτης πρωθυπουργός, Κώστας Καραμανλής, με μία ιστορική ομιλία του στις εκδηλώσεις του star forum.

  Εθνικό συναγερμό σήμανε ο τελευταίος πατριώτης πρωθυπουργός, Κώστας Καραμανλής, με μία ιστορική ομιλία του Ο πρώην πρωθυπουργός γκρέμισε ...