Κυριακή 24 Ιουνίου 2018

Τα γεωστρατηγικά και οικονομικά οφέλη του αγωγού Μπουργκάς - Αλεξανδρούπολη

Ο αγωγός θα ήταν υπόγειος μήκους διακοσίων ογδόντα χιλιομέτρων (εκ των οποίων περίπου τα 135 χιλιόμετρα επί ελληνικού εδάφους), ο οποίος, θα κατασκευαζόταν και θα λειτουργούσε με τις πλέον σύγχρονες τεχνολογικές μεθόδους και σε συνθήκες προστασίας του φυσικού περιβάλλοντος, με εφαρμογή της ελληνικής και κοινοτικής νομοθεσίας, που είναι οι πλέον αυστηρές σε ολόκληρο τον κόσμο.
Μέσα στο 2011, θα άρχιζε να ρέει πετρέλαιο στον αγωγό.
Τα γεωστρατηγικά συμφέροντα της χώρας, η κατασκευή του αγωγού αναμένεται να θωρακίσει γεωπολιτικά την περιοχή της Θράκης. «Οποιαδήποτε μελλοντική διαμάχη Ελλάδας-Τουρκίας στο χώρο του Έβρου, αλλά και γενικότερα στην ευρύτερη περιοχή, θα προκαλέσει, όπως είναι λογικό, μια νευρικότητα στην παγκόσμια πετρελαϊκή αγορά», είχε δηλώσει ο κ. Μανώλης Καραγιάννης, καθηγητής στο Τμήμα Διεθνών, Ευρωπαϊκών, Οικονομικών και Πολιτικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Μακεδονίας. Ως εκ τούτου, είναι σκόπιμο να διατηρηθεί μια σχετική σταθερότητα στην περιοχή.
Η διεθνής εταιρεία που έλεγχε τον αγωγό θα ίδρυε υποκαταστήματα στη Βουλγαρία και στην Ελλάδα.
 Ο αγωγός θα είχε δυναμικότητα μεταφοράς τουλάχιστον 35 εκατ. τόνων πετρελαίου ετησίως με δυνατότητα επέκτασης της δυναμικότητας σε δεύτερο στάδιο. Η διάμετρος του αγωγού θα ήταν περίπου ένα μέτρο.
 Στο Μπουργκάς, οι δεξαμενές αποθήκευσης θα είχαν συνολική χωρητικότητα περίπου 500.000 κυβικά μέτρα και οι θαλάσσιες εγκαταστάσεις θα αποτελούνταν από δύο προβλήτες και δύο αποβάθρες πρόσδεσης για πλοία.
 Στην Αλεξανδρούπολη, η συνολική χωρητικότητα των δεξαμενών θα ήταν γύρω στα 700.000 κυβικά μέτρα και οι θαλάσσιες εγκαταστάσεις θα αποτελούνταν από δύο αποβάθρες.
 Τα άμεσα και έμμεσα οφέλη από την κατασκευή του αγωγού για το νομό Έβρου και τη Θράκη ήταν ιδιαίτερα σημαντικά.
 Το έργο αυτό θα τόνωνε την απασχόληση, θα προσέλκυε επενδύσεις και θα άλλαζε τα επόμενα χρόνια όλη την αναπτυξιακή εικόνα της Δυτικής Θράκης και ειδικότερα του Έβρου.
 Αρκεί να αναλογιστεί κανείς ότι κατά την κατασκευαστική περίοδο θα δημιουργούνταν περισσότερες από πεντακόσιες θέσεις εργασίας, ενώ κατά τη φάση λειτουργίας του έργου θα δημιουργούνταν περίπου διακόσιες πενήντα θέσεις εργασίας.
Τα ετήσια έσοδα διέλευσης που θα εισέπραττε η χώρα μας θα αποδίδονταν στην περιοχή, εκ των οποίων το κύριο μέρος θα αφορούσε το νομό Έβρου, και τα υπόλοιπα τους νομούς Ροδόπης και Ξάνθης, έτσι ώστε τα οφέλη να διαχέονταν σε όλη τη Θράκη και τους κατοίκους της.
 Η εταιρεία προγραμμάτιζε εποικοδομητική συνεργασία με τις τοπικές κοινωνίες και τις κεντρικές αρχές σε μόνιμη και ανοικτή βάση και φρόντιζε για τις ευκαιρίες απασχόλησης των ντόπιων και γενικά την υποστήριξη των τοπικών οικονομιών.
 Συγχρόνως η Περιβαλλοντική ομάδα της Trans-Balkan Pipeline BV είχε δεσμευτεί για τη συμμόρφωσή της εταιρείας με τα υψηλότερα διεθνή πρότυπα για την Υγεία, την Ασφάλεια και το Περιβάλλον.
Παράλληλα είχε την συνεργασία της εταιρείας με τους εκπροσώπους των περιβαλλοντικών οργανώσεων της περιοχής. 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Εθνικό συναγερμό σήμανε ο τελευταίος πατριώτης πρωθυπουργός, Κώστας Καραμανλής, με μία ιστορική ομιλία του στις εκδηλώσεις του star forum.

  Εθνικό συναγερμό σήμανε ο τελευταίος πατριώτης πρωθυπουργός, Κώστας Καραμανλής, με μία ιστορική ομιλία του Ο πρώην πρωθυπουργός γκρέμισε ...