Τετάρτη 16 Μαΐου 2018

30 Μαΐου 2009 ,ΠΕΡΙΟΔΕΙΑ ΚΩΣΤΑ ΚΑΡΑΜΑΝΛΗ ΣΤΗΝ ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟ

30 Μαΐου 2009 

Η Εγνατία Οδός ενώνει την Ανατολή με τη Δύση. Αλλάζει την εικόνα στη Βόρειο Ελλάδα. Αλλάζει το χάρτη της χώρας. Μικραίνει τις αποστάσεις μεταξύ 5 περιφερειών της πατρίδας μας. Βγάζει την κάποτε «ξεχασμένη» Ελλάδα από την απομόνωση. Δημιουργεί νέες και πολύ μεγαλύτερες προοπτικές ανάπτυξης. Φέρνει τη Θεσσαλονίκη ξανά στο επίκεντρο των Βαλκανίων",ανέφερε μιλώντας στη γέφυρα του ποταμού Βενέτικου στα Γρέβενα,ο Πρωθυπουργός κ. Κώστας Καραμανλής.



 "Το 2004, βρήκαμε έτοιμο λιγότερο από το μισό έργο της Εγνατίας Οδού και των κάθετων αξόνων της. Δυστυχώς, η προηγούμενη κυβέρνηση προσπαθούσε να δημιουργήσει μια «εικονική πραγματικότητα», τάζοντας συνεχώς ότι θα ολοκληρώσει το έργο. Η αλήθεια όμως ήταν ότι απέμενε να γίνει το δυσκολότερο κομμάτι του"
"Αυτά τα 5 χρόνια, υλοποιείται το μεγαλύτερο πρόγραμμα έργων υποδομής που έχει γνωρίσει ποτέ ο τόπος. Μόνο το ΥΠΕΧΩΔΕ υλοποιεί έργα ύψους περίπου 19 δισ. ευρώ, ενώ πολύ σημαντικά έργα υλοποιούνται και από τις Περιφέρειες.

Σε όλη την Ελλάδα, υλοποιούνται εκκρεμότητες δεκαετιών. Η εικόνα της χώρας αλλάζει ριζικά. Παράλληλα, αρχίζουμε την επόμενη γενιά νέων έργων, της προγραμματικής περιόδου 2007-13. Το 80% των έργων αυτών γίνονται και θα γίνουν στην περιφέρεια".

''Είναι ένα έργο που πραγματικά αλλάζει τη ζωή των πολιτών σε περιφέρειες ολόκληρες της χώρας. Είναι ένα σπάνιο, από τεχνικής άποψης, έργο. Οφείλω να πω ότι με έχει εντυπωσιάσει. Όλοι στην Κυβέρνηση, είμαστε υπερήφανοι, που αυτό το έργο προχώρησε τόσο γρήγορα και τελικά ολοκληρώθηκε επί των ημερών μας. Και είμαστε διπλά υπερήφανοι, γιατί όλα αυτά τα δύσκολα από τεχνικής σκοπιάς τμήματα, όχι μόνο σχεδιάστηκαν και υλοποιήθηκαν με τρόπο άψογο, αλλά και με απόλυτο σεβασμό στο περιβάλλον
Κλείνοντας την ομιλία του ο κ. Καραμανλής είπε πως η Ελλάδα προοδεύει, όχι στα λόγια, αλλά στα έργα.

Η Εγνατία Οδός, ο πιο σημαντικός και σύγχρονος οδικός άξονας της χώρας και από τους μεγαλύτερους στην Ευρώπη , ολοκληρώθηκε και παραδίδεται στην κυκλοφορία το τελευταίο τμήμα του (Παναγιά – Γρεβενά) από τον Πρωθυπουργό Κώστα Καραμανλή αύριο στις 11.30 το πρωί σε ειδική τελετή στον Βενέτικο ποταμό.

Σε ότι αφορά την Εγνατία Οδό  και ειδικά το τμήμα Παναγιά - Γρεβενά, μήκους 31 χιλιομέτρων που δίδεται αύριο στην κυκλοφορία είναι ένα από τα δυσχερέστερα από τεχνική άποψη, αφού βρίσκεται στο σημείο που ξεκινά ο ορεινός όγκος της Πίνδου, ο οποίος κατά γενική ομολογία δυσκόλεψε περισσότερο από κάθε άλλο κομμάτι την κατασκευή της Εγνατίας Οδού. 
Η περιοχή, είναι και περιβαλλοντικά ευαίσθητη, καθώς, μεταξύ άλλων, αποτελεί ένα από τα βασικά μέρη που ζει η απειλούμενη με εξαφάνιση καφέ αρκούδα. Για την αντιμετώπιση των προβλημάτων κατασκευάστηκαν δίδυμες σήραγγες μήκους 10, 5 χιλιομέτρων καθώς και γέφυρες διπλού κλάδου με συνολικό μήκος περίπου 1, 5 χιλιόμετρα. Το τμήμα έχει συνολικό προϋπολογισμό 387, 8 εκ. ευρώ και ξεκίνησε να κατασκευάζεται το 2005. 

Στην Εγνατία οδό υπάρχουν συνολικά 62 κόμβοι σύνδεσης με οδικό δίκτυο και 350 άνω και κάτω διαβάσεις, εισόδου και εξόδου. Υπάρχουν επίσης 76 σήραγγες μέγιστου μήκους 4,8 χιλιομέτρων και συνολικού 49,5, ενώ έχουν κατασκευαστεί και 11 διασταυρώσεις με σιδηροδρομικές γραμμές. Η περιοχή επιρροής της Εγνατίας συγκεντρώνει το 36% του συνολικού πληθυσμού της χώρας και το 33% του ΑΕΠ της Ελλάδας, ενώ για τις πόλεις που βρίσκονται κατά μήκος της υπάρχουν μεγάλα περιθώρια ανάπτυξης, όπως ο τουρισμός.
Επίσης, ολοκληρώθηκε και ο δρόμος που συνδέει την Άρτα με τα Τρίκαλα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Εθνικό συναγερμό σήμανε ο τελευταίος πατριώτης πρωθυπουργός, Κώστας Καραμανλής, με μία ιστορική ομιλία του στις εκδηλώσεις του star forum.

  Εθνικό συναγερμό σήμανε ο τελευταίος πατριώτης πρωθυπουργός, Κώστας Καραμανλής, με μία ιστορική ομιλία του Ο πρώην πρωθυπουργός γκρέμισε ...